وبلاگ

نایلون های گلخانه و مزایای استفاده از آن که نمی دانستید

شاید برای خیلی از شما این سوال پیش امده که چرا در گلخانه از این نایلون ها استفاده می شود؟هر نوع گیاهی که در گلخانه کشت می شود نیاز به شرایط مناسب از جمله نور،دما ،رطوبت و…..برای رشد و تکثیر دارد.ما باید این شرایط را برای گیاهان در گلخانه محیا کنیم تا محصول ایده ال بدهند.این نایلون های یکی از تجهیزات گلخانه میباشد که برای پوشش سقف گلخانه از ان استفاده میشود که در این مقاله به بررسی مزایای استفاده ان در گلخانه می پردازیم

مواد اولیه و کیفیت نایلون های گلخانه :
جنس نایلون ها بیشتر از پلی استر ، پلی اتیلن و پلی کلرید وینیل است .این پوشش پلاستیکی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم بوده و طول عمر خیلی زیادی دارد.
ضخامت و طول و عرض ان بسته به تولید کارخانه ها و سفارش مشتری متفاوت است ،به طور کلی ضخامت نایلون ها 200 میکرون ،طول 50 متر و عرض 8 تا 10 متر دارند.
این پوشش پلاستیکی چون از مواد UV تهیه شده از عبور نور ماورای بنفش داخل گلخانه جلوگیری می کند ،و بسته به درصد UV عمر نایلون و قیمت ان متفاوت میباشد، هرچه این درصد بیشتر باشد عمر نایلون بیشتر و قیمت ان گرانتر است. کارخانه ها بسته به شرایط اقلیمی ،نوع مصرف و درخواست مشتری نایلون ها با UV درصد 3 ،5 ،8 و 10تولید می کنند و حتی نوعی از این نایلون ها دارای انتی فاگ میباشد که از تشکیل بخار و قطره اب در زیر پلاستیک جلوگیری می کند، این یکی دیگر از مزایای این نایلون ها به شمار می اید که باعث می شود قطره ای بر اثر حرارت گلخانه در زیر پوشش گلخانه تولید نشود . منشا بعضی بیماریهای قارچی در گلخانه از چکه کردن این قطرات بر روی گیاه می باشد، که با استفاده از این نوع نایلون ها این مشکل حل شدنی است.

مقابله با شرایط نامساعد محیطی با استفاده از نایلون های گلخانه :
یکی از مهمترین انتظارات گلخانه داران ایجاد سد مقاومت در برابر شرایط نا مساعد اب و هوایی تابستان و زمستان از جمله نور مستقیم آفتاب ،اشعه مضر مادون قرمز ، برف، باران، تگرگ، یخبندان و بادهای شدید و موسمی می باشد.
با استفاده از این پوشش گلخانه می توان بهترین شرایط را برای گیاه ایجا کرده و میوه و سبزی و صیفی جات خارج از فصل تولید کرد.

ویژگی نایلون ها بر روی کیفیت نور عبوری در گلخانه :
رنگ نایلون ها بر روی کیفیت نور عبوری تاثیر دارند،هرچه از نایلون های کمرنگ تر و بی رنگ برای پوشش گلخانه استفاده کنید، طول موج مناسبتری برای رشد و فتوسنتز گیاه وارد گلخانه میشود.نایلون ها به رنگ سبز و زرد از عبور طول موج قرمز در گلخانه جلوگیری می کنند، و گیاهانی که در زیر این پوشش قرار می گیرندنمی توانند به خوبی عمل فتوسنتز را انجام دهند.باید متذکر شد مناطقی که نور شدید دارند اجبارا از نایلون های رنگی استفاده میکنند تا شدت نور را کم رنگ تر کنند

سخن پایانی در مورد مزایای استفاده از نایلون های گلخانه :
برای ایجاد شرایط محیطی مناسب برای گیاهان داخل گلخانه باید بهترین تصمیم را برای پوشش گلخانه خود در نظر بگیرید ، که در این زمینه توضیحات کامل داده شد.بنابراین اگر می خواهید با کمترین هزینه یک محیط مناسب برای گلخانه خود فراهم کنید و از شرایط نا مساعد محیطی جلو گیری کنید،از پوشش مناسب برای گلخانه خود استفاده کنید. لازم به ذکر هست در این زمینه می توانید برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

8 نظر در “نایلون های گلخانه و مزایای استفاده از آن که نمی دانستید

  1. 💎 سلام
    جنس نایلون ها بیشتر از پلی استر ، پلی اتیلن و پلی کلرید وینیل است .این پوشش پلاستیکی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم بوده و طول عمر خیلی زیادی دارد.💎

    1. سلام و درود. این نایلون ها برای هر گلخونه ای لازمه و در سایز ها و ضخامتهای مختلف تولید میشه‌. البته نوع ضد یووی هم داره

  2. زهرا فلاح زاده گفت:

    چ جالب بود برام نایلون گلخانه .و چ زیبا و عالی
    هیچ تجربه ای در این مورد نداشتم.
    و با پست و مطالعه بهتر شد اطلاعاتم

  3. سلام
    نایلون های گلخانه‌ای مدل های مختلفی دارن مثل نایلون یو وی دار

  4. نگار طیوری گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    رنگ نایلون ها بر روی کیفیت نور عبوری تاثیر دارند،هرچه از نایلون های کمرنگ تر و بی رنگ برای پوشش گلخانه استفاده کنید، طول موج مناسبتری برای رشد و فتوسنتز گیاه وارد گلخانه میشود.

  5. در موقه خرید باید مواردی را در نظر گرفت.
    جنس نایلون ها بیشتر از پلی استر ، پلی اتیلن و پلی کلرید وینیل است .این پوشش پلاستیکی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم بوده و طول عمر خیلی زیادی دارد.
    موفق باشید

  6. نایلون گلخانه‌ای این پوشش پلاستیکی در برابر اشعه ماورای خورشید مقاوم بوده و طول عمر خیلی بالایی دارد ضخامت طول و عرض آن بستگی به تولید کارخانه و سفارش مشتری دارد از عبور نور ماورای خورشید داخل گلخانه جلوگیری می‌کند تابستان و زمستان ز نور مستقیم اشعه مضر مادون قرمز برف باران تگرگ بادهای شدید موسمی این پوشش گلخانه گیاهان را محافظت می‌کند

  7. به نام خدا
    رنگ نایلون ها بر روی کیفیت نور عبوری تاثیر دارند،هرچه از نایلون های کمرنگ تر و بی رنگ برای پوشش گلخانه استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *