وبلاگ

فن های سیرکوله و کاربرد آن در گلخانه که بهتراست بدانید

کاربرد اصلی فن های سیرکوله برای یکسان سازی دما ، رطوبت ، اکسیژن و دی اکسید کربن در سالن های گلخانه و مرغداری میباشد .فن سیرکوله دارای یک بدنه استوانه ای شکل با جنس استیل و 4 یا 6 پروانه با جنس آلومنیوم و استیل و همچنین یک دینام دمنده می باشد. این فن ها یکی از اساسی ترین تجهیزات در سالن های گلخانه بوده که با توجه به اهمیت آن بسیار حیاتی می باشد و همچنین برای گردش مطبوع هوای گرم یا هوای تازه از سمتی به سمت دیگر استفاده می شود.
فن سیرکوله توانایی دارد که هوای موجود در سالن گلخانه ،از ۱۵ متر جلوی فن مکش و تا ۱۵ متر به سمت پشت این هواکش پرتاب کند. با توجه با ابعاد پروانه هواکش دارای قدرت های مختلف میباشد که برای سالن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . این هواکش ها در محیط های رطوبتی نیز استفاده می شود و رطوبت داخل گلخانه را جابجا می کند. این فن از نظر ساخت و هوادهی بدون هیچ محدودیتی درابعاد و دور مختلف ساخته میشود.

مشخصات فنی هواکش سیر کوله :

۱_ دارای پروانه آلومینیومی یا استیل

۲_ موتور کم مصرف و کم صدا

۳_  قطر دهانه در اندازه های ( ۴۰- ۵۰ – ۶۰ ) سانتی متر

۴_ دارای بدنه استیل ضد زنگ

۵_ قدرت مکش و دمندگی بالا

۶_ قابلیت اتصال به ترموستات محیطی و اتوماسیون صنعتی

   کاربرد فن سیر کوله :

محل نصب هواکش فن سیر کوله در گلخانه معمولا در ارتفاع بالا و زیر سقف سالن‌ است. استفاده از هواکش فن سیر کوله از تغییرات ناگهانی دما و رطوبت سالن‌ها جلوگیری خواهد کرد و با به گردش درآوردن دایمی هوا از رشد باکتری‌ها و قارچ‌های مضر تا میزان قابل توجهی جلوگیری می‌کند.
هواکش فن سیر کوله با جبران افت فشار باعث
عملکرد بهتر تهویه‌های اصلی سالن و افزایش بازده سیستم‌های سرمایشی (کولر‌ها و سیستم فن و پد) و سیستم گرمایشی (هیتر‌ها و بخاری ها) می‌شود. در زمستان هواکش‌های اصلی خاموش می‌شوند، هوای گرم بدلیل چگالی کم‌تر به سمت بالا خواهد رفت و درزیر سقف انباشته می‌شود، ازآنجا که معمولا در سالن‌ها دما در ارتفاع پایین‌ترومیانی دارای اهمیت است، سنسور‌های دما در ارتفاع پایین نصب خواهند شد و تجمع هوای گرم در ارتفاع بالا باعث می‌شود سنسورها دیرتر فرمان قطع سیستم گرمایشی را صادر کنند، این امر باعث افزایش قابل توجه مصرف سوخت می‌شود. با نصب هواکش فن سیر کوله درارتفاع بالا، هوای گرم انباشته شده دوباره به سطح سالن باز میگردد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تابستان نیز تهویه های اصلی با تمام توان کار می‌کنند، با تجمع هوای گرم درزیرسقف سالن، در عملکرد هواکش‌ها اختلال ایجاد کرده و یا یهتر بگوییم هوای سالن اصطلاحا دم می‌کند و شرجی خواهد شد، با نصب فن سیرکوله هوای گرم انباشته شده با سرعت بالا به پایین انتقال داده می‌شود. مواقعی که در گلخانه گرد و غبار یا گاز‌های سمی وجود دارد ،هواکش فن سیر کوله به تخلیه سریعترهوای آلوده کمک خواهد کرد.

   نکته پایانی :

اگر شما می خواهید دما ،رطوبت ، اکسیژن و دی اکسید کربن در حد تعادل در گلخانه شما وجود داشته و رشد و نمو بوته ها نرمال باشد حتما فن های سیرکوله را در گلخانه خود نصب کنید. می توانید جهت مشاوره و خرید این محصول با ما در ارتباط باشید.

10 نظر در “فن های سیرکوله و کاربرد آن در گلخانه که بهتراست بدانید

  1. سلام وقت بخیر
    فن های سیر کوله دما ،رطوبت ، اکسیژن و دی اکسید کربن در حد تعادل در گلخانه را تنظیم میکند ودر رشد ونمو بوته های گلخانه ای نقش بسزایی دارد.
    موفق باشید اقای دهقان

  2. استفاده از فن در گلخانه ها رطوبت ها را کنترول میکندوهوای مناسب برای گیاهان فراهم میکند

  3. فن سیرکوله ای یکسان سازی دما رطوبت اکسیژن دی اکسید کربن در سالن گلخانه و همچنین در مرغداری‌ها می‌باشد

  4. این فن ها یکی از اساسی ترین تجهیزات در سالن های گلخانه بوده که با توجه به اهمیت آن بسیار حیاتی می باشد و همچنین برای گردش مطبوع هوای گرم یا هوای تازه از سمتی به سمت دیگر استفاده می شود

  5. با توجه به مشخصات فنی و کاربردهای فن سیرکوله در گلخانه‌ها، می‌توانیم به نقاط زیر تاکید کنیم:

    1. **پروانه‌های متنوع:** دارا بودن پروانه‌های آلومینیومی یا استیل با اندازه‌های مختلف (۴۰-۵۰-۶۰ سانتیمتر) امکان انتخاب مناسب‌ترین پروانه برای نیازهای خاص گلخانه را فراهم می‌کند.

    2. **موتور کم مصرف و کم صدا:** موتورهایی که کم مصرف و کم صدا باشند، به صرفه‌جویی در انرژی و کاهش نویز و صدا در محیط گلخانه کمک می‌کنند.

    3. **بدنه استیل ضد زنگ:** بدنه استیل ضد زنگ فن سیرکوله باعث می‌شود که مقاومت بالا و عمر طولانی‌تری داشته باشد و از آلودگی و زنگ زدگی در محیط مرطوب گلخانه جلوگیری کند.

    4. **قدرت مکش و دمندگی بالا:** قابلیت مکش و دمندگی بالا، فرآیند تهویه را بهبود می‌بخشد و از تجمع هوای گرم یا آلوده در محیط جلوگیری می‌کند.

    5. **قابلیت اتصال به ترموستات محیطی و اتوماسیون صنعتی:** قابلیت اتصال به تجهیزات کنترل دما و رطوبت، امکان کنترل دقیق‌تر فرآیند تهویه و بهره‌وری بیشتر را فراهم می‌کند.

    6. **کاربردهای متعدد:** فن سیرکوله می‌تواند در تنظیم دما، رطوبت و میزان اکسیژن و دی‌اکسید کربن در سالن‌های گلخانه و مرغداری‌ها به کار گرفته شود، همچنین می‌تواند برای جابجایی رطوبت در محیط گلخانه استفاده شود.

    7. **نصب در ارتفاع بالا:** محل نصب فن سیرکوله در ارتفاع بالا و زیر سقف سالن‌هاست که این فن‌ها با به گردش درآوردن دائمی هوای گرم یا تازه از سمتی به سمت دیگر، از تغییرات ناگهانی دما و رطوبت جلوگیری می‌کنند.

    با در نظر گرفتن این مشخصات و کاربردها، فن سیرکوله یکی از تجهیزات اساسی و حیاتی در گلخانه‌هاست که به بهبود شرایط محیطی و بهره‌وری در کشت و صنعت کمک می‌کند.

  6. نجمه جعفری گفت:

    با سلام و درود
    فن سیرکوله در گلخانه‌ها و محیط‌های صنعتی نقش مهمی ایفا می‌کند. این فن، به جریان دادن هوای راکد و بالانس کردن هوای سرد و گرم در محیط‌های بزرگ کمک می‌کند. در گلخانه‌ها، کنترل دما و رطوبت از اهمیت بالایی برخوردار است. فن سیرکوله با جابه‌جایی هوا، اکسیژن، دی‌اکسید کربن، رطوبت و دما را در سراسر گلخانه یکنواخت می کند
    🌛مهر سرامیک 🌜

  7. به نام خدا
    محل نصب هواکش فن سیر کوله در گلخانه معمولا در ارتفاع بالا و زیر سقف سالن‌ است

  8. سلام
    فن های سیرکوله جز تجهیزات لازم و ضروری گلخانه ها هستن و باید هوای داخل گلخانه در فصل تابستان تهویه بشه
    تشکر میکنم از اطلاعات خیلی خوبی که دادین و پر روزی باشید

    1. admin گفت:

      ممنون از شما جناب آقای خواجه
      لطف دارید

  9. محمد ابدالی گفت:

    سلام
    کاربرد اصلی فن های سیرکوله برای یکسان سازی دما ، رطوبت ، اکسیژن و دی اکسید کربن در سالن های گلخانه و مرغداری میباشد .فن سیرکوله دارای یک بدنه استوانه ای شکل با جنس استیل و 4 یا 6 پروانه با جنس آلومنیوم و استیل و همچنین یک دینام دمنده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *