وبلاگ

سیستم سرمایشی برای متعادل سازی دمای گلخانه که باید بدانید

سیستم سرمایشی گلخانه ابزاری اساسی در کشاورزی مدرن است که برای ایجاد شرایط مطلوب برای رشد گیاهان در شرایط جوی گرم یا فصول گرم سال استفاده می‌شود و این سیستم‌ها عوامل مختلفی همچون تنظیم دما، رطوبت و تهویه را کنترل می‌کنند تا بهبود عملکرد و کارایی کشت و پرورش گیاهان را فراهم کنند.

در این مقاله به یکی از روش‌های خنک کردن گلخانه که استفاده از پد و فن برای بهینه سازی سرمایشی گلخانه است اشاره می کنیم. سیستم فن و پد جریان هوا تهویه مناسب را در گلخانه را فراهم می‌کنند و از تجمع گازها و بخارات آلوده در هوا داخل گلخانه جلوگیری می‌کنند.

روش کار سیستم سرمایشی با فن و پد

در این روش یک طرف گلخانه پد سلولزی به صورت عمودی نصب شده و نقطه مقابل و در انتهای گلخانه فن های تهویه نصب می شود.

هنگامی که هوای گلخانه گرم می شود برای خنک کردن ابتدا باید پد سلولزی خیس شود .برای این کار آب را به طور مداوم بر سرتاسر دیواره پد سلولزی انتقال داده که باعث خیس شدن پد سلولزی می گردد ، و درمقابل  فن های تهویه به جریان افتاده و با چرخش فن ها هوای گرم داخل گلخانه به بیرون هدایت شده و هوایی که از پد سلولزی که قبلا خیس شده عبور می کند در نتیجه باعث خنک کردن هوای داخل گلخانه می گردد.

لازم به ذکر هست که آب اضافی پد ها به مخزن ذخیره آب هدایت شده و دوباره به وسیله پمپها بر روی پدهای سلولزی می ریزد واین سیرکوله شدن آب مدام در جریان هست تا هرگز پد سلولزی خشک نماند. و فن ها نیز مدام در حال چرخش هستند که هوای گرم داخل گلخانه را به بیرون هدایت کنند و هوای خنک را جایگزین آن کنند.

با توجه به روش‌ها و راهکارهای مطرح شده برای بهینه سازی سیستم سرمایشی گلخانه، می‌توان به کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کلی این سیستم دست یافت و این اقدامات به بهبود تولیدات کشاورزی و افزایش سودآوری کشاورزان نیز کمک می‌کند

13 نظر در “سیستم سرمایشی برای متعادل سازی دمای گلخانه که باید بدانید

  1. 💎 سلام
    سیستم سرمایش گلخانه برای فصل های گرم سال آب هوای متعادل را برای گیاهان فراهم میکند💎

    💎تاجر گرانول پلاستیک و نوار تیپ 💎

  2. احمد خواجه سماکوش گفت:

    سلام
    سیستم سرمایشی از اجزای اساسی هر گلخانه‌ای محسوب میشه که از یک پد سلولزی و یک فن تشکیل میشه. پد سلولزی در یک سمت گلخانه و فن در سمت دیگه گلخانه در نقطه مقابل قرار میگیره

  3. سیستم سرمایشی گلخانه ین سیستم این سیستم در فصول گرم سال و در مناطق گرمسیری کاربرد دارد تنظیم دما رطوبت و تهویه را کنترل می‌کند استفاده از پن فن برای بهینه سازی سرمایشی گلخانه است

    1. از تجمع گاز و بخار به داخل گلخانه جلوگیری میکنه این سیستم در فصول گرم سال کاربرد دارد
      تاجر نایلون

    2. مرضیه جمالیزاده گفت:

      سیستم سرمایشی گلخانه به دلیل تهویه هوای گلخانه باعث شاداب بودن گیاهان میشود

      و این مزیت که آب اضافه من را ذخیره میکند و دوباره پمپاژ
      باعث صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب میشود

  4. یکی از روشهای خنک کردن گلخانه استفاده از پد و فن است از این سیستم ها برای تنظیم دما و رطوبت استفاده میشود
    نانو فصلی نو

  5. فریضه بخشی گفت:

    بنظرم دما برای کار گلخونه آیتم بسیار مهمی هست…
    پدهای سلولزی چقدر جالب و کاربردی هستند.واقعا برای هر گلخونه ایی مورد نیاز هست…

  6. عظیم سلطانی گفت:

    سیستم سرمایشی گلخانه ابزاری اساسی در کشاورزی مدرن است که برای ایجاد شرایط مطلوب برای رشد گیاهان در شرایط جوی گرم یا فصول گرم سال استفاده می‌شود و این سیستم‌ها عوامل مختلفی همچون تنظیم دما، رطوبت و تهویه را کنترل می‌کنند تا بهبود عملکرد و کارایی کشت و پرورش گیاهان را فراهم کنند
    عظیم سلطانی
    تولید کننده روغن حیوانی و تاجر عسل و زعفران (مشهد) 🐑🌹🐄🌹🐝🌹

  7. سلام وقت بخیر
    سیستم فن و پد جریان هوا تهویه مناسب را در گلخانه را فراهم می‌کنند و از تجمع گازها و بخارات آلوده در هوا داخل گلخانه جلوگیری می‌کنند.
    موفق باشید

    1. سلام
      سیستم سرمایش یک سیستم است که بخشی از تجهیزات و فناوری‌های مورد استفاده برای خنک کردن فضا یا اجزای مختلف یک گلخانه یا فضای دیگر است … ‌.

  8. عباسعلی قامتی زاده گفت:

    با درود فراوان
    حساسیت گیاهان نسبت به تغییرات دمایی باعث می شود تا در شرایط نامطلوب از رشد آنها کاسته شده ویا از بین بروند سیستم سرمایشی راه حلی برای متعادل کردن دما در دمای بالا می باشد که بوسیله آن بهترین دمای زیستی برای گیاهان ایجاد خواهد شد.

  9. سلام
    تنظیم دما برای گلخانه اهمیت ویژه‌ای دارد
    رشد گیاهان وابسته به همین فاکتور می باشد
    زهره آغری
    Chenarteb.com
    تاجر تجهیزات یکبار مصرف بیمارستانی

  10. سوسن فاتحی گفت:

    سلام
    سیستم سرمایشی گلخانه ابزاری اساسی درکشاورزی مدرن محسوب می شود۔که برای ایجادشرایط مطلوب برای رشدگیاهان درفصل گرم وشرایط جوی گرم استفاده می شود۔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *