وبلاگ

نایلون گلخانه یزد کاربرد و ویژگی آن که نمی دانستید

نایلون گلخانه در یزد ، با درصد یو وی و عرض متفاوت و همچنین با کیفیت بسیار بالا تولید می گردد و مانع از ورود اشعه های مادون قرمز و خطرناک خورشید به محیط داخل گلخانه می گردد

نایلون گلخانه در یزد :

افرادی که دارای گلخانه هستند حتما باید نایلون های مناسب را برای پوشش گلخانه خود استفاده کنند تا بتوانند به این ترتیب پرورش گیاهان و محصولات مختلف را به آسانی انجام دهند.

یکی از مهمترین تجهیزاتی که در گلخانه وجود آن لازم است قطعا نایلون گلخانه می باشد، این محصول با ضخامت های متفاوت تولید می گردد.

این کالا به صورت شفاف تولید می شود و باعث می شود تا نور خورشید به راحتی در فضای داخلی گلخانه احساس شود و گیاهان از این نور به نحو احسن استفاده کنند.

نایلون گلخانه می تواند گیاهان را از اشعه های خطرناکی مثل نور ماورای بنفش که در نور خورشید وجود دارد حفاظت نماید، به همین دلیل استفاده از آن برای پرورش گیاهان گلخانه کاملا ضروری است.

 

کاربرد نایلون گلخانه یزد :

برای آنکه بتوانید نوع مناسب نایلون گلخانه ای را تهیه کنید حتما باید در ابتدا با مشخصات این نایلون کاربردی آشنا گردید، پس در این بخش با ما همراه باشید.

به طور معمول نایلون هایی که برای استفاده در گلخانه تولید می شوند چند لایه می باشند و چند لایه بودن این محصولات برای شرایط تولید محصولات داخل گلخانه مناسب می باشد

نایلون ها به صورت شفاف تولید می‌ شوند و می‌ توانند اشعه یو وی را تا حد زیادی از گیاهان دور نمایند، این امر باعث می‌ شود تا تمام گیاهان به صورت سالم رشد کنند.

اگر بخواهیم جنس این نایلون باکیفیت را بررسی کنیم باید بگوییم جنس این نایلون از نوع پلی اتیلن بوده و با  طول و عرض مشخصی تولید می گردد.

برای اینکه بتوانیم گیاهان داخل گلخانه را از شرایط بد آب و هوایی مانند سرما ،گرما ،شدت نور آفتاب ،برف و باران حفظ کنیم باید حتما گلخانه را با نایلون پوشش دهیم ،و چه بهتر هست این کار را نایلون های گلخانه یزد که ویژگی های بهتری دارند انجام دهیم.

ویژگی نایلون گلخانه در یزد :

تمام گلخانه داران باید در هنگام خرید نایلون گلخانه در یزد به چند نکته اساسی بیشتر توجه کنند ، با رعایت این چند نکته خرید این محصول قطعا لذت بخش تر خواهد بود.

در هنگام تهیه این کالا بهتر است تعداد لایه نایلون را بررسی کنید و نوع مناسب این نایلون را با توجه به گل و گیاهانی که پرورش می دهید انتخاب نمایید. این نایلون ها در ۲ تا ۳ لایه و با ضخامت ۱۸۰ تا ۲۲۰ میکرون تولید می گردند

نایلونی که تهیه می کنید حتما باید شفاف باشد تا بدین ترتیب نور خورشید بخصوص در فصل زمستان که روزهای کوتاه تری داریم بتواند از آن به میزان مناسب عبور کرده و به گیاهان برسد. البته لازم به ذکر هست که در مناطق گرم و خشک که شدت نور آفتاب برای گیاهان زیان آور هست ،در فصل تابستان از تورهای شید یا سایبان استفاده گردد. که در مقاله های دیگر به کاربرد این تور سایبان بیشتر اشاره خواهیم کرد.

بهتر است تمام افزودنی های به کار رفته در تولید این محصول مانند افزودنی آنتی فوگ را بررسی کنید و مطمئن گردید که نایلون کیفیت لازم را دارد و از نوع درجه یک است.

فاکتور های مهم بر قیمت نایلون گلخانه در یزد :

قطعا هر نوع نایلون گلخانه ای که در بازار عرضه می‌ شود قیمت مشخصی دارد، قیمت نایلون گلخانه در یزد با توجه به چند فاکتور تعیین می شود.

نوع مواد استفاده شده در این نایلون ها و همچنین کیفیت آن می تواند تا حد زیادی بر قیمت این کالا تاثیر گذار باشد.

درصد یو وی این نایلون ها از ۳ تا ۱۰ درصد متغیر هست. نایلون ها با ۳ درصد یو وی برای دوپوش کردن گلخانه  ، و نایلون های ۷ تا ۱۰ درصد برای پوشش اصلی سقف گلخانه بیشتر کاربرد دارند.

افزودنی های مجاز در این نایلون ها :

در این نایلونها افزودنی های زیادی برای کارایی بیشتر نایلون اضافه می گردد که به چند مورد مهم تر اشاره می کنیم.

۱_ افزودنی آنتی یو وی ،که طول عمر نایلون ها را افزایش می دهد.

۲_ افزودنی ضد شبنم ،که از تشکیل قطرات آب در زیر نایلون جلوگیری می کند.

۳_ افزودنی مادون قرمز ، که باعث کنترل دمای داخل گلخانه در شبانه روز می گردد.

۴_ افزودنی  EVA ,که مقاومت و کشسانی نایلون را افزایش می دهد.

پاسخ به ۲ سوال درباره نایلون گلخانه

۱: چرا استفاده از نایلون گلخانه برای پرورش گیاهان گلخانه ای ضروری است؟

نایلون گلخانه می تواند گیاهان را از اشعه های خطرناکی که نور خورشید دارد حفاظت نماید، به همین دلیل استفاده از آن برای پرورش گیاهان گلخانه ای کاملا ضروری است.

۲: چه عواملی بر قیمت نایلون گلخانه در یزد تأثیر گذار هستند؟

نوع مواد استفاده شده در این نایلون و همچنین کیفیت آن می تواند تا حد زیادی بر قیمت این کالا تاثیر گذار باشد.

نکته پایانی :

قیمت نایلون های گلخانه یزد با توجه به اضافه کردن هر کدام از افزودنی هایی که به آن اشاره شد تغییر می کند. نایلون های گلخانه ای تولید شده در داخل کشور قیمت مناسب تری در مقایسه با نایلون های وارداتی دارند.

برای آنکه راحت تر بتوانید بهای این نایلون را به دست آورده و خریدی مطمئن داشته باشید ، می توانید با ما در ارتباط باشید.

12 نظر در “نایلون گلخانه یزد کاربرد و ویژگی آن که نمی دانستید

  1. باسلام
    کسانی که محصولات گلخانه‌ای دارند از نایلون یزد استفاده نمایند تا از نور اشعه قرمز به کلخانه جلوگیری گردد

  2. یکی از مهمترین تجهیزاتی که در گلخانه وجود آن لازم است قطعا نایلون گلخانه می باشد، این محصول با ضخامت های متفاوت تولید می گردد.

  3. نایلون گلخانه‌ای یزد به طور کلی تمامی گلخانه دارها باید به این نکته توجه کنند که هرچه تعداد لایه نایلون‌ها بیشتر باشد جنس آن مرغوب‌تر می‌باشد

    1. بهنام منوچهری فرید گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      نایلون های گلخانه ای از محصولات پر کاربرد در امر کشاورزی و پرورش گل است که بسته به نوع گیاه و شرایط محیط از درصد uv های مختلفی بهره مند است
      پر سود باشید

  4. نجمه جعفری گفت:

    با سلام و درود
    نایلون گلخانه‌ای یک پوشش محافظتی است که برای گلخانه‌ها استفاده می‌شود. این نوع پوشش از مواد پلاستیکی مانند پلی‌اتیلن، پلاستیک کوپلیمر، پلی‌وینیل، یا پلاستیک پلی‌کربنات تهیه می‌شود. از نظر اقتصادی، نایلون و پلاستیک گلخانه بهترین گزینه‌ها هستند.
    زیرا نسبت به پوشش‌های دیگر از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر هستند.
    و نیازی به اسکلت بندی سنگین ندارند و روی اسکلت‌های سبک و کم هزینه قابل نصب می‌شوند
    🌛مهر سرامیک 🌜

  5. محافظت از گرما و رطوبت داخل گلخانه
    کاهش آفات، تنش های محیطی و استفاده از سموم
    افزایش بازدهی محصولات

  6. پارسا گفت:

    نایلون های گلخانه یزد که تعداد زیادی هستند با کیفیت عالی تولید می شوند

  7. پویا گفت:

    مطالب ارزنده درباره نایلون گلخانه یزد در این مقاله بدست اوردم. تشکر وسپاس از شما

  8. پویا گفت:

    تشکر و سپاس از مقاله شما درباره نایلون گلخانه یزد

  9. سلام
    استفاده از نایلون های یو دار از ورود اشعه مضر خورشید به گلخانه جلوگیری می کند

  10. نایلون گلخانه در کشاورزی به عنوان یک ماده پوششی برای گلخانه‌ها استفاده می‌شود. این نوع نایلون معمولاً شفاف یا حداقل نیمه شفاف است تا به اندازه کافی نور خورشید را به داخل گلخانه انتقال دهد

    تاجر نایلون

  11. نایلون‌های گلخانه می‌توانند برای مدیریت دما، رطوبت و حفاظت از گیاهان در برابر عوامل جوی مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع پوشش می‌تواند کمک کند تا محیط داخلی گلخانه کنترل شده‌تر باشد و به کشاورزان کمک کند تا محصولات بهتری بدهند

    نانو فصلی نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *